Live uitzending Gepauzeerd

Er is geen actieve pagina
vergroten Sluiten

Vergadering : Uitwisseling, 10 januari 2019 20:00:00

Algemene vergader informatie

Uitwisseling

Datum:
10 jan. 2019, 20:00
Locatie:

Algemene vergaderstukken (3)

Uitklappen Inklappen

Vergaderzaal 0.35-0.36
  • 1.4 Jeugd- en Jongerenwerk Fort33 Lariks

20.00-20.45
    Informerend
    1 document
    voorzitter: Hilde van den Heuvel

Het college heeft besloten dat Lariks, in plaats van de stichting Jeugd- en Jongerenwerk, vanaf 2019 het accommodatie-gebonden jeugd- en jongerenwerk vanuit het gebouw Fort33 om tot een effectievere en efficiëntere wijze van uitvoering te komen. (Het ambulante jeugd- en jongerenwerk is al een paar jaar eerder naar Lariks overgegaan). De stichting jeugd- en jongerenwerk en Lariks hebben dit samen opgepakt en zijn tot een plan van aanpak gekomen. Samen willen ze de raad informeren hoe het jeugd- en jongerenwerk er van 2019 uit gaat zien en op welke wijze vanuit het gebouw Fort33 een bruisend programma wordt aangeboden aan kinderen en jongeren én hun ouders.
  • 1.5 Lokale aanpak Verward gedrag

20.45 - 21.30
    Informerend
    2 documenten
    Voorzitter: Hennie Caarels

Gemeenten hebben de opdracht om voor 1 oktober 2018 een sluitende aanpak te ontwikkelen voor mensen die verward gedrag vertonen . Er zijn acties nodig die zijn gericht op de ondersteuningslijn van preventie, via vroegsignalering naar passende zorg en straf, het betrekken van de cliënt, en informatievoorziening.
    In Leusden hebben we samen met onze partners op het terrein van zorg, veiligheid en wonen een lokale sluitende aanpak ontwikkeld. De gemeente en de partners richten zich hierbij niet alleen op mensen met verward gedrag, maar ook op mensen die opvang en bescherming nodig hebben.

Het college wil de gemeenteraad graag informeren over de uitgangspunten en uitwerking van het lokale plan van aanpak.

Algemene stemmingen

Uitklappen Inklappen